Zdefiniuj przynajmniej jedno kryterium wyszukiwania. Ustawiając więcej kryteriów wynikiem będzie iloczyn zbiorów. Szukana fraza: Okres zgłaszania projektów od - do: Okres głosownia od - do: Organizator: 38 LO w PoznaniuII LO SwarzędzLO II w PoznaniuLO ŚremLO V w PoznaniuLO w SłupcyLO XV w PoznaniuSP 1 KomornikiSP 1 PoznańSP 1 Suchy LasSP 1 w KomornikachSP 1 w PuszczykowieSP 10 PoznańSP 17 KaliszSP 2 LubońSP 2 MosinaSP 2 ObornikiSP 2 SkórzewoSP 2 w Murowanej GoślinieSP 3 KołoSP 3 w SzamotułachSP 38 PoznańSP 4 ŚremSP 4 w SwarzędzuSP 5 LubońSP 54 PoznańSP 57 w PoznaniuSP 70 PoznańSP 74 PoznańSP 78 w PoznaniuSP Akademia Pitagorasa w BaranowieSP CerekwicaSP CzerlejnoSP CzerwonakSP KicinSP KonarzewoSP Lisiec WielkiSP LusówkoSP RadzewoSP RokietnicaSP w GolinieSP w IwnieSP w KleszczewieSP w KrosinkuSP w PobiedziskachSP w SkokachSP w StęszewieSP w SzczodrzykowieSP WiryZS TulceZS w ObornikachZSP w Niepruszewie Kategoria: rok 2024rok 2023rok 2022rok 2021rok 2020rok 2019
TEST WIEDZYRozwiąż test i sprawdź swoją wiedzę w tematyce myślenia projektowego. UWAGA: Na każde pytanie jest tylko jedna prawidłowa odpowiedź. Test zostanie zaliczony jeśli poprawnie jeśli osiągniesz wynik ponad 60% poprawnych odpowiedzi. Powodzenia! Test pt.: KILKA KROKÓW DO DOBREGO PROJEKTU Pytanie nr 1: Masz pomysł na inicjatywę w szkole i chcesz sprawdzić czy jest trafiony. W tym celu:[wybierz dokładnie jedną odpowiedź] A - zastanawiasz się krótko i bierzesz się ostro do pracy – organizujesz zespół i rozpoczynasz realizację inicjatywy, nie ma czasu do stracenia! B - przed realizacją projektu badasz potrzeby szkoły / uczniów / nauczycieli, robisz krótką ankietę potrzeb lub rozmawiasz z konkretnymi osobami, kontaktujesz się z lokalnymi organizacjami społecznymi C - wysyłasz pismo do urzędników samorządowych odpowiedzialnych za edukację w Twoim mieście lub gminie D - nie musisz pytać innych o zdanie – najlepsze pomysły rodzą się w głowach wizjonerów! Pytanie nr 2: Tworząc budżet swojej inicjatywy zaczynasz od:[wybierz dokładnie jedną odpowiedź] A - analizy poziomu zamożności rodziców koleżanek i kolegów B - uwzględnienia możliwości zarobienia pieniędzy podczas loterii na festynie szkolnym C - zrobienia wykazu kosztów przyporządkowanych do działań, starasz się by każdy koszt był niezbędny i realnie oszacowany, bierzesz pod uwagę posiadane zasoby (np. pracę wolontariuszy) D - utworzenia wydarzenia na fejsie z możliwością wygenerowania zbiórki pieniężnej, Pytanie nr 3: Najważniejsze elementy opisu każdego projektu to: potrzeby i problemy, zakres projektu, cele, oddziaływanie, adresaci / beneficjenci / grupa docelowa, rezultaty, harmonogram, budżet, zarządzanie i promocja. Od którego z elementów należy rozpocząć opis projektu by logicznie udowodnić sensowność realizacji Twojego pomysłu:[wybierz dokładnie jedną odpowiedź] A - potrzeby i problemy – najpierw należy uzasadnić, że mój pomysł jest zgodny z realnymi potrzebami i stanowi odpowiedź na istotny problem! B - cele – by cokolwiek robić trzeba wiedzieć do jakiego celu zmierzamy! C - adresaci / beneficjenci / grupa docelowa – w każdej inicjatywie społecznej najważniejsi są ludzie! D - budżet – kluczowe są pieniądze, bez finansów nie da się zrealizować żadnej inicjatywy! Pytanie nr 4: Według zasady S.M.A.R.T. cele Twojego projektu powinny być:[wybierz dokładnie jedną odpowiedź] A - ciekawe, rozsądne, przemyślane, komplementarne B - proste, mierzalne, osiągalne, istotne, określone w czasie C - spójne, innowacyjne, prorozwojowe, świadomościowe D - społeczne, gospodarcze, przestrzenne Pytanie nr 5: Realizujesz zaplanowaną wcześniej inicjatywę jako koordynator. Niestety tuż przed planowanym w szkole koncertem zabrakło pieniędzy na wynajem sprzętu audio. Co poszło nie tak?[wybierz dokładnie jedną odpowiedź] A - budżet był przygotowany wadliwie: koszty były zbyt nisko oszacowane lub nie uwzględniono pewnych wydatków, które okazały się niezbędne B - nie zaplanowano możliwość pozyskiwania dodatkowych pieniędzy poza przygotowanym budżetem C - nie wysłano budżetu do księgowego D - nie zaangażowano w przygotowanie budżetu całej społeczności szkolnej Pytanie nr 6: Przygotowujesz inicjatywę szkolną do realizacji. Jesteś koordynatorem. Podstawowym Twoim zadaniem w ramach zarządzania zespołem wolontariuszy jest:[wybierz dokładnie jedną odpowiedź] A - sprawdzanie czy koleżanki i koledzy nie siedzą na fejsie zamiast pracować – w końcu „kontrola dźwignią zaufania”! B - urządzenie imprezy podsumowującej inicjatywę z porządnym cateringiem dla wolontariuszy C - spisanie wad i zalet każdego członka zespołu D - przydzielenie każdemu konkretnych zadań zgodnie z indywidualnymi umiejętnościami i predyspozycjami oraz wspieranie ich w realizacji tych obowiązków Pytanie nr 7: Tworzysz harmonogram inicjatywy swojej szkole, czyli układasz w kalendarzu realizację poszczególnych zadań. O czym należy szczególnie pamiętać?[wybierz dokładnie jedną odpowiedź] A - nie należy realizować dużych wydarzeń szkolnych w piątki "13" – po co kusić los? B - trzeba uwzględnić święta, ferie i dni wolne – by nie zaplanować ważnego wydarzenia na czas, gdy szkoła będzie pusta C - dobrze sprawdzić w jaki dzień tygodnia wypada w tym roku "Boże Ciało" i "Popielec" D - lepiej nie realizować działań w „tanie środy” – wtedy wszyscy są w kinie! Pytanie nr 8: Czym są rezultaty inicjatywy?[wybierz dokładnie jedną odpowiedź] A - realnie osiągniętym efektem projektu np. 10 przeszkolonych uczniów, 1 zakupiony laptop, 1 zrealizowany koncert B - perspektywicznym oczekiwaniem np. możliwość organizacji wydarzenia, ewentualność zaangażowania osób starszych C - możliwym ryzykiem np. niebezpieczeństwo braku chętnych do uczestnictwa w warsztatach, zagrożenie wzrostu cen D - ważnym zasobem np. dostępny lokal, praca wolontariuszy Pytanie nr 9: Planujesz promocję swojej inicjatywy. Zastanawiasz się nad różnymi kanałami informacyjnymi np. internet i media społecznościowe, ulotki i plakaty, bezpośrednie informowanie uczniów na lekcjach wywchowawczych, radiowęzeł, lokalna gazeta. Twoim celem jest zachęcenie jak największej liczby uczniów i uczennic z Twojej szkoły do zaangażowania w coroczną akcję "sprzątanie świata". Wybierasz kanał, który przede wszystkim:[wybierz dokładnie jedną odpowiedź] A - pozwoli Ci na poinformowanie o inicjatywie całej społeczności miasta lub gminy B - umożliwi najlepsze dotarcie do Twojej grupy docelowej - uczniów i uczennic ze szkoły C - sprawi, że inicjatywą zainteresują się prywatne firmy i potencjalni sponsorzy przyszłych inicjatyw szkolnych D - pozwoli poinformować o ciekawej inicjatywie kuratorium Pytanie nr 10: Zrealizowałeś inicjatywę dotyczącą przedstawienia charytatywnego w szkole. Projekt został zakończony sukcesem. Wszyscy są zadowoleni i zebraliście nawet więcej niż się spodziewaliście. Przygotowujesz raport z podsumowaniem projektu. Bierzesz pod uwagę głównie:[wybierz dokładnie jedną odpowiedź] A - emocje i odczucia uczestników, zdjęcia i filmy, B - plany na przyszłość, możliwe inne działania zmierzające do realizacji nowych celów C - wskazówki dla organizacji pozarządowych zajmujących się działalnością charytatywną D - zrealizowane działania i rezultaty, słabe i silne strony inicjatywy, rozliczenie budżetu, potencjał na kontynuację inicjatywy w przyszłości