Zdefiniuj przynajmniej jedno kryterium wyszukiwania. Ustawiając więcej kryteriów wynikiem będzie iloczyn zbiorów.
Zdefiniuj przynajmniej jedno kryterium wyszukiwania. Ustawiając więcej kryteriów wynikiem będzie iloczyn zbiorów.
Szkoła:
Edycja Szkolnego Budżetu Dostępności:
Szkolny EKO-Budżet Obywatelski 2023 - SP 2 Śrem
Data złożenia formularza:
15.03.2023
Nazwa projektu:
MASZ SMYKU LAS W SŁOIKU
Skrócony opis projektu:
"Słoikowy ekosystem" czy też "las w słoiku" to ekozabawa z wielkim "WOW" naszych uczniów.
Opis projektu:
Projekt ma na celu pokazać dzieciom, że rośliny i zwierzęta podlegają tym samym prawom: rosną, rozwijają się, rozmnażają, wykorzystując przy tym słońce, wodę i substancje odżywcze. Dbanie o "mini las" i jego obserwacja wyzwala i wzmacnia uczucie szacunku wobec życia w każdej postaci. Skłania do wielu rozmów dotyczących potrzeby dbania o środowisko naturalne. Rozwija świadomość ekologiczną i wrażliwość związaną z poczuciem odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego. Co stałoby się, gdybyśmy nie dostarczali wody do naszego lasu? Co, gdybyśmy go zanieczyścili? Takie i inne pytania zadane uczniom mogą przerodzić się we wnioski, które pozostaną w dzieciach przez długie lata. MÓJ POMYSŁ CHCIAŁABYM WDROŻYĆ W 3 KLASACH PIERWSZYCH: 1A,1B,1C. W każdej klasie proponuję prowadzenie 2 ekosystemów (słoików). Dzieci będą miały okazję prowadzić eksperymenty w jednym ze słoików, obserwując jak ingerencja człowieka, może zmienić środowisko przyrodnicze. W drugim słoiku obserwować będą ekosystem rządzący się swoimi prawami. Chciałabym również zakupić albumy przyrodnicze do klas, w których dzieci mogłyby znaleźć wyhodowane rośliny. Uczniowie prowadziliby zeszyt obserwacji swoich ekosystemów, notując również nazwy nowo poznanych roślin, czy też zwierząt:). Kto wie, co słoikowy ekosystem nam przyniesie? Chciałabym również kupić dla każdej z klas grę planszowo-karcianą "EKOSYSTEM", która pozwoliłaby dzieciom lepiej zrozumieć całe zagadnienie jakim jest ekosystem. Z całego przedsięwzięcia zamierzam zrobić reportaż opatrzony fotografiami oraz notatkami z obserwacji. Będzie to wspaniała przygoda dla naszych podopiecznych, którzy od momentu wizyty w lesie i przyniesienia leśnej ziemi, aż do zazielenienia się wnętrza słoika staną się małymi przyrodnikami. Link do filmiku pokazowego : https://youtu.be/mMGPBC0ZdbMUzasadnienie dla realizacji projektu:
Każdy człowiek jest maleńką cząstką świata, ale to, jak na co dzień traktujemy otaczającą nas przyrodę, wpływa na ten świat, na nasze zdrowie i życie. W obecnych czasach nieustannie ingerujemy w przyrodę zanieczyszczając powietrze, wodę i glebę. Temperatura na powierzchni Ziemi stale podnosi się, doświadczamy dziury ozonowej i globalnego ocieplenia. Produkujemy ogromne ilości śmieci, a plastik zaśmieca nie tylko ziemie i oceany, jego obecność stwierdzono nawet w arktycznym śniegu. Dlatego tak ważna jest postawa proekologiczna, rozwijanie u dzieci wrażliwości ekologicznej i uczenie konkretnych działań na rzecz ochrony środowiska już od najmłodszych lat.
Szacunkowe koszty realizacji projektu:
600.00 PLN
Opis kalkulacji kosztów ze wskazaniem kosztów ważniejszych elementów projektu:
Zamierzam kupić: 6 SŁOIKÓW 3L ZAMYKANYCH NA KLIPSY 225,99 https://www.empik.com/szklane-sloiki-z-zamknieciem-6-szt-3-l-vidaxl,p1253488809,dom-i-ogrod-p 3 ZRASZACZE DO ROŚLI 3 X 11,99 = 35,97 Nhttps://www.empik.com/zraszacz-do-kwiatow-zloty-spryskiwacz-do-roslin-esschert-design,p1332688605,dom-i-ogrod-p 3 ALBUMY PRZYRODNICZE 109,27 https://www.empik.com/atlas-roslinnosci-lasow-witkowska-zuk-leokadia,p1278991591,ksiazka-p 33,54 https://www.empik.com/rosliny-spotkania-z-przyroda-nawara-zbigniew-szwedler-inga,p1278989055,ksiazka-p 21,15 https://www.empik.com/zielnik-runo-lesne-garbarczyk-henryk,2759846,ksiazka-p 3 ZESZYTY DO OBSERWACJI 3 X 11,83= 35,49 https://www.empik.com/zeszyt-a4-60k-w-kratke-eco-go-green-hamelin,p1271721054,szkolne-i-papiernicze-p GRY 3X 44,04=132,12 https://www.empik.com/nasza-ksiegarnia-pap-gra-ekosystem-nasza-ksiegarnia-pap,p1327826432,zabawki-p
Interesujący projekt rozwijający świadomość ekologiczną oraz wrażliwość i odpowiedzialność za stan środowiska przyrodniczego wśród najmłodszych.