KROK 3 - CELE
CELE POWINNY BYĆ NAKREŚLONE ZGODNIE Z ZASADĄ S.M.A.R.T. (akronim od ang. Simple, Measurable, Achievable, Relevant, Timely defined), dosł. sprytny. Źródło definicji – wikipedia.pl):
- PROSTE – ICH ZROZUMIENIE NIE POWINNO STANOWIĆ KŁOPOTU, SFORMUŁOWANIE POWINNO BYĆ JEDNOZNACZNE I NIE POZOSTAWIAJĄCE MIEJSCA NA LUŹNĄ INTERPRETACJĘ,
- MIERZALNE – A WIĘC TAK SFORMUŁOWANE, BY MOŻNA BYŁO LICZBOWO WYRAZIĆ STOPIEŃ REALIZACJI CELU, LUB PRZYNAJMNIEJ UMOŻLIWIĆ JEDNOZNACZNĄ "SPRAWDZALNOŚĆ" JEGO REALIZACJI,
- OSIĄGALNE – INACZEJ MÓWIĄC REALISTYCZNE; CEL ZBYT AMBITNY PODKOPUJE WIARĘ W JEGO OSIĄGNIĘCIE I TYM SAMYM MOTYWACJĘ DO JEGO REALIZACJI,
- ISTOTNE – CEL POWINIEN BYĆ WAŻNYM KROKIEM NAPRZÓD, JEDNOCZEŚNIE MUSI STANOWIĆ OKREŚLONĄ WARTOŚĆ DLA TEGO, KTO BĘDZIE GO REALIZOWAŁ,
- OKREŚLONE W CZASIE – CEL POWINIEN MIEĆ DOKŁADNIE OKREŚLONY HORYZONT CZASOWY W JAKIM ZAMIERZAMY GO OSIĄGNĄĆ.
PRZYKŁAD:
CELE INICJATYWY:
- CEL GŁÓWNY: ZWIĘKSZENIE ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO WŚRÓD 20 UCZNIÓW W CZASIE SEMESTRU ZIMOWEGO
- CELE SZCZEGÓŁOWE (ODNOSZĄ SIĘ DO TEJ SAMEJ LICZBY UCZNIÓW I TEGO SAMEGO OKRESU):
- ZWIĘKSZENIE WIEDZY NT. WOLONTARIATU WŚRÓD 20 UCZNIÓW
- ZWIĘKSZENIE WIEDZY NT. EKOLOGII WŚRÓD 20 UCZNIÓW
- WZROST KOMPETENCJI NAUCZYCIELA – OPIEKUNA SKMO W ZAKRESIE AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ UCZNIÓW
- OTWARCIE SZKOŁY NA WSPÓŁPRACĘ Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI I ANGAŻOWANIE SIĘ NA RZECZ ŚRODOWISKA LOKALNEGO